Впевнений погляд у майбутнє

Педагогіка повинна орієнтуватись не на вчорашній, а на завтрашній день дитячого розвитку. Л. С. Виготський

Учителі початкових класів ОНЗ «Богданівська ЗШ І-ІІІ ст. ім. І. Г. Ткаченка» Іванова Ксенія Олексіївна та Полоз Ганна Володимирівна 14-16 листопада за запрошенням директора незалежного науково-методичного центру «Розвиваюче навчання» А. В. Захарова взяли участь у науково-практичному семінарі «Урок у системі розвивального навчання: проектування, проведення, аналіз (1 клас)». Даний семінар відбувся на базі Харківської спеціалізованої школи №85. Програмою було передбачено і вдало реалізовано перегляд уроків навчання грамоти «Дзвінкі та глухі приголосні звуки, їх змісторозрізнювальна роль» у 1-Б класі (учитель Мисочка Валентина Миколаївна) та математики «Спосіб зрівнювання величин шляхом одночасного змінювання обох» у 1-В класі (учитель Григорова Вікторія Петрівна), які не один рік працюють за програмами розвивального навчання, системний покроковий аналіз цих уроків, проектування уроків навчання грамоти та математики у 1класі, рефлексія щодо проектів уроків. Основна мета семінару – підготувати вчителів до практичної роботи в класах розвивального навчання. Тому  учасників семінару після перегляду уроків було об’єднано у дві групи і запропоновано спроектувати наступний урок із теми і провести його одному із членів групи у відповідному класі. Іванова К. О. та Полоз Г. В. проектували урок математики,  успішно реалізований Чалою Раїсою Анатоліївною, яка багато років працює за системою розвивального навчання.
Освітня система розвивального навчання Д. Б. Ельконіна-В. В. Давидова в ХСШ №85  застосовується із 1988 року. Саме у цей час на базі школи почали активно апробовуватися і удосконалюватися програми і методи розвивального навчання. Сьогодні ця технологія широко використовується у школі на уроках математики та української мови в 1-6 класах.
Сутність розвивального навчання:
 становлення учня як суб’єкта навчальної діяльності, здатність до саморозвитку;
 розкриття творчого потенціалу учня;
 особисте зростання дитини;
 становлення вчителя як суб’єкта педагогічної діяльності;
Один із авторів системи розвивального навчання В. В. Давидов був абсолютно переконаний, що «важливо дати дитині не знання, а спосіб його здобування». Саме тому в ході кожного уроку розвивального навчання учні:
 відкривають і засвоюють особливий зміст – систему теоретичних понять;
 опановують спеціальний інструмент засвоєння змісту – систему навчальних дій;
 засвоюють особливий спосіб спілкування – навчальну взаємодію.
Семінар проводили автори програм, підручників, методичних посібників за системою розвивального навчання Сосницька Надія Петрівна, Мельник Катерина Ігорівна.
Учителі щиро вдячні за запрошення. Від семінару залишилося багато вражень, величезне бажання запроваджувати розвивальне навчання у своїй рідній школі. Із нетерпінням чекаємо наступних семінарів-практикумів.